Högtalare bokade!

till flaket såklart :D
/Josefine

FLAK!

Okej, eftersom vi mer eller mindre har slopat idén om att fixa flak via en organisation (DYRT!) så har jag kollat upp vad som gäller.

Jag har ring både Polisen i Stockholm och Transportstyrelsen, och ja - det finns regler, men nej - vi behöver INTE något tillstånd eller försäkring.

Här är reglerna för studentflak, hämtade från transportstyrelsens hemsida (http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trafikregler/Lasta-dra/Studentflak-och-karnevalstag/):

Detta gäller vid färd på flak eller släp:

  • Man får endast ta med passagerare i ett sådant antal och placera dem på ett sådant sätt att det inte kan uppstå någon fara.
  • Hållfasta skyddsräcken ska finnas. Höjden bör vara minst 110 cm. Säten eller bänkar ska sitta fast.
  • Utrymme för passagerare får inte ha farliga ojämnheter, utskjutande delar eller skarpa kanter som kan öka risken för skador på passagerarna.
  • Passagerarna ska kunna kontakta föraren direkt genom ett tillförlitligt kommunikationssystem ifall någonting händer. Om mobiltelefon används måste samtalet vara uppkopplat under hela färden.
  • Fordonet får inte köra fortare än 20 km i timmen. Det får endast köra på vägar där hastighetsbegränsningen är högst 70 km i timmen.
  • Föraren ska ha fyllt 21 och ha körkort med rätt behörighet sedan två år. Det finns inte någon möjlighet att få undantag för ålderskravet. Om traktor med släp ska framföras i liknande sammanhang måste föraren lägst ha behörighet B och uppfylla de tidigare nämnda kraven.
  • Vid färd på släp måste sammankopplingen till dragfordonet vara säker. Man får bara ha ett släp och det måste vara så stabilt att det inte riskerar välta.


Vi behöver utöver detta, som sagt, inget tillstånd av polisen. Däremot måste vi några veckor innan meddela polisen våran planerade färdväg, för att underlätta deras arbete.

Ska till Lidingö Bilcenter imorgon och kolla på ett flak. Uppgifterna jag fått per telefon angående pris är följande:
575 kr/dygn
4,25 kr/km vi kör
+ diesel står vi själva för

I detta ingår även fordon+trafikförsäkring.

Utöver detta måste vi kolla ljudutrustning. Någon som eventuellt känner någon vi kan låna av? I värsta fall kan vi hyra även detta.

Om detta går i lås måste vi bara fixa lite sprayburkar, tyglakan, björkris, och ballonger.
OBS! Alkohol ingår inte! ;)

Jag håller er uppdaterade! It's gonna be awesome!

Always yours,
Josefine


Noter+roddning!

För er som ska ha ackompanjemang på konserten måste ni lämna dessa till mig, Josefine, senast fredag 8 april, så att ja kan föra vidare dessa till vår utomordentliga ackompanjetör Joakim Andersson.
OBS! sångare - rätt tonart!

Samtidigt som ni lämnar noterna till mig behöver jag också information om roddning:
Behöver du notställ? I så fall, hur högt?
Om du ska ha komp, hur vill du ha pianolocket?
Bladvändare? (ska dubbelkolla med Jocke hur han vill ha det också)
Övriga önskemål?

Yours sincerely,
Josefine Ansved


Protokoll från 14/3-2011

Projektarbetet 2010-2011
Läsbarnsrummet, Nordiska Musikgymnasiet
Närvarande: klass mu 3 samt Peter Kvist

Konto
Styrelsen skickar in papprena till Swedbank så att projektarbetet får sitt konto.

Konfrencier
Cecilias pappa kom till lektionen och hörde sig för om vilka slags muntliga kommentarer han ska göra på konserten. Tills nästa måndag ska alla i klassen ha skrivit på bloggen vilket stycke de ska spela samt lämnat in de personliga kommentarerna till programgruppen.
Detta ska sedan ges till Cecilia.

Ackompanjatör
Joakim är nu bokad som ackompanjatör för konserten i maj.


Hälsningar sekreteraren

RSS 2.0