Protokollet från Årsmötet

Protokoll från årsmöte för Nmg projektarbete

Tisdag, 24 maj 2011, kl. 13:00

Pastorssalen, Nordiska Musikgymnasiet

Närvarande: Klass mu 2 samt Marit, Moa, Cecilia, Anna A, Astrid och Peter Kvist .

 

Mötets öppnande
Projektarbetets projektledare Marit öppnade mötet.

Val av ordförande och sekreterare för årsmötet
Marit valdes till ordförande, Moa till sekreterare och Anna A till justerare för årsmötet.

Mötets behöriga utlysande
De närvarande ansåg sig behörigt kallade.

Avgående styrelses verksamhetsberättelse
Marit läste upp den avgående styrelsens verksamhetsberättelse. Den godkändes av mötets närvarande.

Bokslut för det gångna verksamhetsåret
Cecilia, föreningens kassör, föredrog föreningens bokslut och ekonomiska berättelse. Anna A godkände bokslutet som Cecilia upprättat .

Frågan om ansvarsfrihet för avgående styrelse
Revisorn Anna A föreslog årsmötet att bevilja avgående styrelse ansvarsfrihet för det gångna året. Årsmötet beslöt enhälligt att bevilja avgående styrelse ansvarsfrihet.

Val av ny styrelse och ny revisor
Henry valdes till ordförande, Hannes till vice ordförande, Linnea till sekreterare, Helena till kassör, Engla till revisor och Amanda till projektledare.

Fastställande av eventuell medlemsavgift
Medlemmarna beslöt att inte ha någon medlemsavgift.

Mötets avslutande
Ordförande avslutade mötet.

Vid protokollet, Moa

Sekreterare                                  Ordförande                                  Justerare

........................................     ……………………………………           ……………………………………


Dagordning för årsmöte

Årsmöte för NMG projektarbete 2011/05/24  

- Mötets öppnande

- Val av ordförande och sekreterare för årsmötet

- Mötets behöriga utlysande

- Avgående styrelses verksamhetsberättelse

- bokslut för gångna verksamhetsår

- revisorernas berättelse

- frågan om ansvarsfrihet för avgående styrelse

- val av ny styrelse och revisorer:
* ordförande
* vice ordförande
* sekreterare
* kassör
* revisor


- fastställande av eventuell medlemsavgift

- Mötets avslutande

Verksamhetsberättelse för NMG projektarbete.

Verksamhetsberättelse för NMG projektarbete.


På Nordiska Musikgymnasiet läser man i årskurs 3 en kurs kallad
projektarbete. Kursen går ut på att klassen själv ska arrangera en konsert
där alla medverkar. Till att arrangera konserten hör att hitta konsertlokal,
marknadsföra konserten, ordna konferencier, hitta roddare samt arbeta
in pengar för att betala projektets utgifter med mera. Utöver detta ingår
mer specifika krav i kursen som exempelvis att konserten ska ha ett tema.
Projektarbetet har för klassens del således inneburit allt från diskussioner
om att spela i 1700-talskäder till att mer realistiskt vårstäda i Stureby.
Vi i årets avgångsklass är glada över att ha lyckats få ha vår konsert i
Musikmuseets fina konsertlokal.
Vi är också tacksamma över att Cecilia Blombergs pappa,
Mats Blomberg, ställer upp och presenterar konserten, stort tack!
Vidare vill klassen särskilt tacka Riksföreningen Unga Musikanter
(RUM), som ställt upp med att bland annat göra en affisch för konserten
och dessutom göra reklam för den på sin hemsida.
Även tack till Gröndals Blommor som står för konsertens blommor och
buketter!


Konserten hölls i Musik- och Teatermuseets lokaler, i samarbete med RUM (Riksförbundet Unga Musikanter)
Temat var "Född i fel århundrade", vilket framgick i program och presentation
Ackompajatör var Joakim Andersson
Presentatör var Mats Blomberg
Konserten spelades in med ljud och video.

Projektarbetets inkomst bestod av försäljning av fikabröd, vårstädning, koncertframträdanden.
Projektarbetets kostnader bestod av ersättning till ackompanjatör, roddare, betalning av biljetter till instrumentallärare, samt övriga utgifter.

Vi arbetade i grupper och fokuserade på olika områden. Marknadsföringsgruppen jobbade med att locka publik till konserten genom bland annat digitala medier.
Programgruppen sammanställde programmet.
Rekvisitagruppen hade hand om det praktiska kring konserten.

Konserten var lyckad och både publik och artister var nöjda. Konsertlokalen blev fullsatt.

Angående protokoll

Hallå där herr Nilsson :)

Datumen jag inte skrivit några protokoll för (bortsett från malmö och 9/5) har klassen haft grupparbete, övat på studentsången eller liknande. Tyckte inte att de gånger vi hade exempelvis grupparbetet var viktiga att föra protokoll över då vi inte bestämmde något nytt. Men läs andras bloggar från de gånger det saknas protokoll så kan du lätt ta reda på vad som hände :)

Hälsningar Sekreteraren som vill ha Semester

Protokoll från 16/5-2011

Läsbarnsrummet, Nordiska Musikgymnasiet
Närvarande: Klass 3 och Peter Kvist

Studentsångverser
Klassen bestämde att vi ska sjunga båda verserna på studentsången. Gustav mejlar ut vers nr. 2.

Dagordning
Gustav presenterade dagordningen.

Utvärderingen
Den individuella utvärderingen ska in senast 19/5.

Verksamhetsberättelsen
Verksamhetsberättelsen som klassen skriver i grupperna ska fogas till bokslutet. Klassen beslöt att dela upp arbetet så respektive arbetsgrupp skriver en del av berättelsen. Verksamhetsberättelsen måste vara klar till årsmötet.

Årsmötet
Tvåorna är informerade om årsmötet och att de ska utse styrelsen för sin egen klass projektarbete. Årsmötet kommer att äga rum 24/5 kl. 13:00.

Dagordning och protokoll
Dagorning och protokoll till årsmötet förbereds av styrelsen.

Ekonomi
Gustav vill ha pengar för konsertbiljetter. Jocke måste få sitt gage.
Kvitton lämnas till Cecilia senast imorgon för utgifter enskilda personer haft för projektarbetet. Lämnas kvitton efter tisdag 17/5 kan man ej garanteras att få sina pengar tillbaka från projektkassan.

Present till roddare
Cecilia och Marit köper de utlovade presenterna till de tvåor som ställde upp och roddade/hjälpte till på konserten.

Inspelning
Gustav ordnar så att alla kan få cd-inspelnig av konserten samt videofilm (fil) med allas uppträdanden. Han kommer även fixa individuella filmer av enskilda uppträdanden för de som ville ha det.

Budgetöverskott
Projektarbetet kommer att gå med vinst. Ett förslag som alla i klassen är för, är att ha en klassmiddag då klassen ses ute och äter på någon resturang. De som har specifika önskemål om resturang lämnar förslag till Moa senast 23/5, (hon ska boka bord åt klassen). Ev. bjuder klassen med några av skolans lärare. Preliminärt datum för resturangbesök: 8/5 (på kvällen).

Moa




Efterlysning av protokoll

Hej!
Jag har suttit och kollat igenom alla dessa protokoll och har kommit fram till att det saknas några.
Inget illa fröken Sekreterare, jag förstår att det är mycket att göra, men jag skulle gärna vilja att de lades upp om möjligt!
Följande veckor saknas det protokoll:
HT 2010:

29 november, V 48.
Protokoll nr 5 - vecka? datum?
V. 40, 3 oktober. Ledig, Turkiet
V. 44 - lov
V. 48, 29 november. Protokoll verkar saknas
V. 49-52, 6, 13, 20 och 27 december. Temadagar och lov
Protokoll nr 5 har inget datum eller veckonummer, någon som vet vilken dag den är ifrån?
VT 2011:

24 januari, V 4.
7 februari, V 6.
21 februari, V 8.
7 mars, V 10. (Sökning i Malmö, har biträdande sekreteraren protokoll?)
14 mars, V 11.
Sen finns det för den 21 och 28 mars, men inget efter.


Vänliga hälsningar
L. Nilsson

Affischen!

Jag mailade tryckeriet för flera dagar sedan och bifogade affischen för tryckning, men har inte fått något svar från dem! Är det kanske för sent att trycka affischerna nu? Vill vi fortfarande ha dem i A3-format till oss själva? Hör gärna av er till Anna A om vad ni tycker, så jag vet vad jag ska göra! Svårt att få tag på alla nu när det är helg! Maila, smsa eller kommentera här. Bara jag får veta.

Hälsningar,
Anna Arvidson

Konsertprogrammet!

Nu har jag skrivit klart programmet, och här kommer lite bilder så ni kan se det! Jag har skickat det till Helena, men om ni har synpunkter så säg till snarast, så vi kan skicka en ny version till henne! :)
Fram- och baksida!


Insidan!

Hälsningar,
Anna Arvidson

Nya reptider!!!

Denna veckas reptider har alla flyttats till Fredag 6 maj. Alla tider, förutom första, är i Matutlämningen. Har satt upp samma ordning som det skulle varit, dvs. den som var först på onsdag blir först och den som var sist på torsdag blir sist, för att göra det så enkelt som möjligt. Kan ni inte vid den angivna tiden och vill byta så se till att båda är med på det! Ändra gärna här i bloggen också så det inte blir några otydligheter.
15.30 (Sessionssalen) - Anna A
16.00 (Matutlämningen) - Anna I
16.30 - Josefine
17.00 - Sofia
17.30 - Moa
18.00 - PAUS
18.30 - Sara
19.00 - Chrïstina
19.30 - Viktor
20.00 - Astrid
20.30 - Annika

Programordning

Nilsson, Ludvig        piano
Arvidson, Anna        flöljt
Callen, Annika        sång
Allard, Moa            viola
Blomberg, Cecilia    piano
Redmo, Sofia        flöjt
Forsberg, Chrïstina    sång
Arrhenius, Sara        trumpet

Axling Cole, Stina    piano
Isacson, Anna        flöjt
Svenonius, Astrid    sång
Wikman, Rickard        gitarr
Larsson, Gustav        piano
Ansved, Josefine    flöjt
Priebe, Viktor        sång
Mevold, Marit        cello

Reptider

Reptiderna ser nu lite annorlunda ut än vad jag sa förra veckan. Alla får 2x30 min var, av totalt 4 reptillfällen. Jag har gjort ett preliminärt schema, och ni får förstås byta tider men se då till att båda är med på det. Byt helst inte dag, om det inte är ytterst nödvändligt, eftersom Jocke måste veta vilka stycken han ska öva på till vilken dag.

ONSDAG 27/4

17.00 - Sara

17.30 - Moa

18.00 - Josefine

18.30 - Sofia

19.00 - Anna I

TORSDAG 28/4

17.00 - Anna A

17.30 - Christïna

18.00 - Viktor

18.30 - Astrid

19.00 - Annika

ONSDAG 4/5

17.00 - Sara

17.30 - Moa

18.00 - Josefine

18.30 - Sofia

19.00 - Anna I

TORSDAG 5/5

17.00 - Anna A

17.30 - Christïna

18.00 - Viktor

18.30 - Astrid

19.00 - Annika
Behöver ni mindre reptid än vad ni är uppskrivna på, prata med mig så får vi planera om schemat lite så att Jocke inte måste sitta och vänta!
Glad Påsk!

/ Josefine


Facebookevent skapat!

Jag har skapat ett Facebookevent om examenskonserten nu, för jag tror inte att det är någon annan som har gjort det? I alla fall så finns det uppe nu, så det är bara att bjuda in släkt och vänner och hoppas att så många som möjligt kommer! Säg gärna till om ni hittar några fel, eller tycker att jag ska ändra, ta bort eller lägga till något!
Länk till eventet: http://www.facebook.com/event.php?eid=203175076381732
Hälsningar,
Anna Arvidson

Protokoll från 28/3-2011

Läsbarnsrummet, Nordiska Musikgymnasiet
Närvarande: Klass mu 3 samt Peter Kvist

Fikaförsäljningen vid senaste konserten
Fikaförsäljningen gick inte så bra i förra veckan.

Om konserten 8/5
Gustav har pratat med Helena Martinsson på Rum. Allt verkar vara i sin ordning. Från och med i april ska det gå att kunna köpa biljetter.
Musikmuseet tänker göra en egen affisch till konserten.

Flak
Alla som ska åka flak: Josefine har lagt upp information om flak på bloggen, läs.

Årsmöte/överlämnande av föreningen
Efter konserten i maj ordnar vi ett årsmöte med 2:orna då styrelsen byts ut. Styrelsen ansvarar för att prata med 2:orna nåra veckor innan årsmötet och förbereda dem.

Sekreteraren :) 

Protokoll från 21/3-2011

Läsbarnsrummet, Nordiska Musikgymnasiet
Närvarande: Klass mu 3 samt Peter Kvist

Personliga kommentarer/stycken till konserten
Påminnelse om att alla som vet vad de ska spela på konserten (8/5) ska skriva upp det på bloggen. Noter lämnas till Joakim senast den 11 april.
Obs sångare: Ni måste lämna noter i rätt tonart!

Betalning av ackomanjatör
Joakim kommer att skicka en faktura till projektarbetets förening.

Blommor till konserten
Blommorna som ska finnas vid konserten är fixade. Sofia kommer ev. kunna låna ut krukor till blommor som ska stå på scen.

Videofilmning/CD av konserten
Gustavs och Ludvigs föräldrar har tillgång till film och inspelningsutrustning.

Roddare till konserten
Josefine gör ett roddningsschema.

De skriftliga programmet
Programmet kommer att tryckas hos Garnison.

Afficshen
Stina är i princip klar med afficshen till konserten.

Hälsningar sekreteraren


Högtalare bokade!

till flaket såklart :D
/Josefine

RSS 2.0