Protokoll nr. 9

Mu 3: s projektarbetet 2010-2011

Måndag 25 oktober 2010
Läsbarnsrummet, Nordiska musikgymnasiet
Närvarande: klass mu 3 samt Peter Kvist

Nytt inlägg på bloggen
Gustav Larsson har lagt upp ett nytt inlägg på den stora bloggen. I inlägget står en form av planering för allt vi ska/lovat att göra.  Gustav påpekade att alla beslut som fattats inte är huggna i sten, den som vill kan närsomhelst ta upp en fråga och få en ny diskussion.


Dagordning
Gustav presenterade mötets dagordning


Jobb – gruppen
Viktor Priebe, Anna Isacson och Rickard Wikman hade två förslag för hur klassen skulle kunna tjäna pengar. Förslagen: sälja julblommor och plocka skräp. Majoriteten av klassen var positivt inställda till båda förslagen. Gruppen ska till nästa lektion ha samlat all information som behövs för att kunna börja med blomförsäljningen. Att plocka skräp kan eventuellt först bli aktuellt fram på vårkanten.


Musikcaféet
Ludvig Nilsson hade pratat med Monika angående musikcaféet. Hon tyckte musikcaféet var genomförbart med god planering. Monika påtalade dock att hon gärna vill veta i god tid när caféet ska genomföras. Hon påpekade även att det förmodligen kommer krävas att caféet genomförs 5 – 6 ggr för att det ska bli ”etablerat” och ge resultat i projektkassan. Till nästa lektion ska musikcafée gruppen ha en preliminär planering för det första caféet.


Ackompanjatör
Astrid Svenonius ska mejla Henrik Löwenmark. 


Grovbudget
Cecilia Blomberg har nu gjort grovbudgeten för projektarbetets intäkter och utgifter. Det kommer enligt Cecilia att behövas ca 25 000 utöver de intäkter vi redan har i projektkassan. Men kostnaderna är inte fastlagda, vi kan få ned dem genom att exempelvis ha Cecilias pappa som presentatör på konserten (vilket hela klassen gärna vill) och att trycka programblad på ngn förälders jobb.

 

Gig – gruppen
Cecilia föreslog att vi skulle kunna sjunga på julmarknaden i exempelvis Gamla stan. Vaxholms julmarknad var ett annat förslag som kom från Annika Callen. Gig – gruppen får i uppgift att kolla upp möjligheterna för klassen att sjunga på julmarknader till nästa lektion.

 
- What's the definition of a half-tone?
- Two fretless bass players playing in unison.

- How do you get a guitar player to stop playing?
- Put some sheet music in front of him.

- How do you get two guitar players to play in perfect unison?
- Shoot one.

- What's the difference between a drummer and a bass player?
- About half a beat.

- How do you know when a singer's at the door?
- They don't know when to come in and can't find the key.

- What's the definition of perfect pitch?
- Tossing an accordian into the toilet without hitting the rim.

- How can you tell the trumpet player's kids at the playground?
- They're the ones who can't swing.

- How can you tell the trombone player's kids at the playground?
- They're the ones who don't know how to use the slide.

- What's the definition of a gentleman?
- Someone who knows how to play the oboe but doesn't.

- Why did they invent keyboards?
- So musicians would have some place to put their beers.

Your secret sekreterare :) Moa Allard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0