gråblå.

26/4, den eviga städdagen.

Med upprivna smalben, en enorm trötthet och en ovanligt stor avsmak för skräp kunde jag åtminstone känna mig nöjd som hjälpte till med städningen i Stureby. Ett gemensamt beslut som klassen tagit för att få ihop extra pengar var att vi den 26 april skulle samlas för att plocka skräp i Stureby. Väl framme vid samlingsplatsen visade det sig att alla inte skulle infinna sig där utan vi ca 10 som var där fick börja ändå. Under dagen försvann fler och fler och under eftermiddagen var vi endast 7 (av 17) kvar. Dagen gick bra men den var väldigt jobbig och tog onödigt lång tid. Vi städade ungefär mellan 10.30-17 och om vi hade varit alla hade det kunnat gå dubbelt så fort. Synd att inte alla ställde upp. Men nu får vi väl hoppas på att pengarna kommer in bara!

Ciao!

blå himmel.

HEJ!

Nu ska jag skriva en sammanfattning av de sista tre mötena vi hade innan konserten:

4/4, 11/4, 2/5

BLOMMOR, hämta?
RODDARE, informera!
PROGRAM, skriva trycka?
REPTIDER, var när hur?
BILJETTER, hur till vem?

kort sagt, är det ungefär det här vi har diskuterat alla de sista mötena. Jag ska dock gå in lite mer på de olika punkterna och hur vi löste dem.

Vi hade länge ett problem gällande vem som skulle hämta blommorna från affären i gröndal på söndag förmiddagen, Josefine försökte länge fixa någon. Jag erbjöd att min mamma skulle kunna hämta dem eftersom hon skulle komma upp till Stockholm med bil på fredagen, men det slutade med att cissis pappa hämtade blommorna och det tackar vi för! Annars hade min mamma gärna gjort det. ;)

En annan viktig del inför konserten var att förbereda och informera roddarna (från tvåan) om vad dom hade för ansvar och vad som gällde. Det skötte Josefine mycket bra och det märktes även på konserten. Det blev lite krisigt med bladvändare men i sista stund fick vi tag på Pontus.

Vi diskuterade även ända in i sista projektarbeteslektionen innan konserten om programmet, det skrevs i allra sista stund men blev iallafall gjort. Det som hände var att Anna hade sagt att hon skulle skriva programmet men sedan på sista lektionen innan kunde hon inte närvara på lektionen för att få med ordningen osv så vi blev lite oroliga att det inte skulle bli gjort men det blev det.. nästan, det slutade med att Cissi fick sitta och skriva alla kommentarer då dessa inte blivit inkopierade i programmet! Men, det blev färdigt och vi stod för "tryckeriet" själva (skrev ut i skolan). Jag tycker absolut att det dög och vi hade inte behövt be rum eller någon annan.

Ett annat ämne som var aktuellt och som togs om hand av Josefine var reptiderna med Jocke. Eftersom det är hon som har den direkta kontakten med honom så var det det bästa att hon skötte kommunikationen där emellan. Det funkade ganska bra, reptiderna skrevs på bloggen osv. Däremot så blev det plötsligt ändring på repdagar vilket kan upplevas lite riskabelt eftersom det är så snabbt inpå och om man inte kunnat den enda fredagen så hade det kunnat bli lite stressigt. Men jag tyckte det fungerade bra trots det.

Det tog ett tag innan man kunde börja köpa biljetter men i april blev det möjligt att genom internet förboka biljetter. Vi kom fram till att vi skulle bjuda våra musiklärare så Gustav tog på sig att köpa och lägga ut pengar för dom sålänge och alla fick en biljett till sin lärare. (+Peter och Monika)

och det sades vara ett av musikmuseets mest utsålda konsert, det får man väl ändå se som lyckad biljettförsäljning! :)

Det var det om de sista projektarbetestimmarna. Det kändes som att vi hela tiden hade koll på läget och det blev aldrig någon direkt panik över något inför konserten. bra jobbat!

RSS 2.0